Hej igen!

Jag har inte varit så flitig den senaste veckan. Jag har varit först i Tingaröd och firat student och sedan i Mälarhusen och bara haft sommarlov. Jag spenderade tiden där med att plantera blommor (jag har jordgubbsplantor, tjoho!) och brodera mammas duk och inte surfa internet.

Idag har jag haft en skämma-bort-mig-själv-dag, även om det inte riktigt var meningen från början. Jag gick in till centrum för att lösa in min lönecheck, äntligen, vilket gick väldigt snabbt och smidigt. Därefter gick jag till Triumph för att köpa bh. Jag föredrar att köpa bh:ar där, eftersom man får mycket bättre och kunnigare hjälp där än på Lindex och H&M. Sedan blev det en tur till The Body Shop. Jag skulle egentligen bara ha en flaska balsam, men sedan hade de ett erbjudande, så det slutade med att jag köpte en burk ansiktsrengöring och en present till Tova också. Efter det köpte jag en ny hårborste och band till min tunika.

När jag var klar med alla ärenden var klockan så pass mycket att jag tyckte det var lika bra att äta inne i centrum också. Det är så tråkigt att äta ensam, så jag behöver en bok att underhålla mig med då. Det hade jag ju givetvis inte med mig, så jag blev tvungen att gå till bokhandeln och köpa en. Det blev Drottningen vänder blad av Alan Bennett. Jag har inte hunnit så långt i den, men än så länge verkar den bra. Jag hade en trevlig förmiddag i mitt eget sällskap.

Eftermiddagen ägnade jag åt att styrka tvätt och sortera i mina gaderober. Målsättningen var att rensa ut en del lajvkläder jag inte använder. Det gick sådär. Jag lyckades hur som helst packa ihop lajvklädlådan effektivare och få mer plats över i gaderoberna nere i lägenheten, och dessutom trollade jag fram fyra galgar. Det känns bra att ha fått det fixat, för det betyder att jag kan börja med syprojekten till Kir på allvar imorgon.

Nu väntar sängen, och fortsatt läsning i Unexpected magic av Diana Wynne Jones (jag ska läsa min nya bok också, men jag får ju ta den jag hade påbörjad först först). Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0