Sykväll

Eftersom både Desperate Housewives och Cougar Town är slut för säsongen måste jag ägna min tisdagskväll åt andra saker, som att sy. Just nu lägger den sista handen på min struthätta. Blått, krypertvävt ylletyg med lindblomsgrönt linnetyg som foder. Det blir finfint! Jag har handsytt alla sömmar, utom fodersömmarna, för det är så tråkigt att handsy, i synnerhet när symaskinen kan sy ihop och zick-zacka i en söm. Alla andra sömmar har jag dockm sytt för hand. Att sy ihop huvan med kragen är enklare för hand än på maskin och fållsömmarna blir mycket snyggare för hand de också.

Till detta underhåller jag mig med Livet på Scotland Street 44 av Alexander McCall Smith (samma författare som skrivit Damernas detektivbyrå), som ljudbok uppläst av Lennart Jähkel. Han gör det riktigt bra, måste jag säga! Jag blev faktiskt positivt överraskad. Jag har bara kommit två timmar in i den (av fjorton) så jag ska inte säga för mycket.

Nu är det bäst jag slutar blogga så att jag får klart den sista fållsömmen ikväll. Det är bara ungefär 30 cm kvar, sedan är jag klar, yey! Jag funderar visserligen på att brodera den, men det får bli ett senare projekt. Kanske något jag kan sysselsätta mig med under Kir, då jag ju ska spela sömmerska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0