Följetongen Näsan, del X

Jag var på sjukhuset igår för att göra en mer djupgående (haha) undersökning av min näsa. De mätte luftflödet i den och kikade in i den med en lång kikare för att se om det fanns något hemskt långt in. Det gjorde det inte.

Det konstaterades dock att min vänstra näsgång är lite trång, och därför blir det extra jobbigt när slemhinnan svullnar. De kan operera rätt det om jag vill, och är benägen att ligga en vecka på sjukhus. Det är jag inte. Inte i nuläget i alla fall.

Det konstaterades också att mina slemhinnor är svullna. Orsaken heter allergi. Läkaren trodde att det kunde vara dammkvalster allergi som blivit värre (det kanske är dags att byta ut kvalsterskydden), sedan berättade jag för honom om de problem vi har haft med katthår i tvättstugan, och då tyckte han att det var en mer trolig orsak.

Kattallergen är pyttesmå (även jämfört med andra allergen) och sprider sig därför mycket lättare än andra sorters allergen. Om då någon tvättar och inte gör rent maskinerna ordentligt efter sig och jag sedan kommer ner och tvättar fastnar ju allergenet i mina kläder, och jag får med dem upp och in i min gaderob. Med tanke på hur känslig jag faktiskt är mott katt (det har hänt att jag har blivit dålig när kompisar som haft katt varit och hälsat på) skulle det inte vara så konstigt om det är det jag blivit dålig av.

Jag önskar att jag kunde få bo i ett kattfritt hus. Jag tycker faktiskt att katter borde förbjudas i alla hyresrätter. Eller åtminstone att grannar med katt förbjöds att tvätta i tvättstugan. Helst av allt önskar jag mig en egen tvättmaskin men Akelius är så jävla snåla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0