Skolan: progress

Just det, jag måste ju tala om för er att min slutuppsats är inlämnad sedan 1½ vecka tillbaka, imorgon ska jag hålla det talet till talkursen och ikväll tänkte jag påbörja den sista skönlitterära boken till science fiction/fantasy-litteraturkursen.

Jag tror för övrigt att jag ska bli politiker istället för författare. Jag har ägnat halva dagen åt att skriva ett fyra minuter långt tal och jag har lyckats fylla de fyra minuterna med en del prat om religionsfrihet i USA, men jag har fortfarande inte riktigt någon koll på vad det handlar om eller vad jag vill ha sagt. Jag har massor med åsikter om religionsfrihet i allmänhet och om USA i synnerhet, men fyra minuter är alldeles för lite för att uttrycka dem på. Kanske ska använda det som inspiration för framtida bloggämnen?

Nu tänker jag gå och sova bort min helvetsförkylning. Försöka i alla fall. Och jag ska hålla tal imorgon. Hah! Då får Markus och de andra grabbarna längst bak faktiskt hålla käften, för min röst är bara halvpålitlig. Det kan ju bli intressant.




Snart!
Fotograf: Ulf Ericsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0