Ny stad, nya rutiner

I går blev jag officiellt Lundastudent. Igen, ska jag väl kanske säga eftersom jag tog min studentexamen i Lund once upon a time.

Det var en ganska intressant kursstart. Mitt tåg kom in 09:17, så jag hade ganska gott om tid att hitta rätt, vilket var skönt för Humanistbyggnaderna i Lund är ganska... röriga. På ett sätt. Typiskt gammal skolbyggnad med trappor hit och dit och så där. I Halmstad fanns det typ två trapphus, så det var inte så lätt att gå vilse. Här tog det tid innan jag hittade rätt trapphus. Knepigt. Som sagt: tur att jag var i god tid.

Det tvistades sedan lite om vi började 10 eller kvar över tio. Eftersom det inte kommit någon och släppt in oss sex som stod och väntade utanför salen tio över tio antog vi att det var kvart över. Halv elva hade det fortfarande inte dykt upp någon, så då blev det lite spännande. Alla andra hade pluggat i Lund tidigare, så de visste vem man skulle prata med, vilket var tur, för jag hade då ingen aning (perspektiv: förra terminen var det jag som hjälpte folk till rätta, eftersom jag läste min sista termin och hittade överallt och visste allt sånt där. Jag hade glömt hur det känns att vara novis, haha). Det löste sig tillslut tillfälligt genom att studierektorn, som också undervisat i det här ämnet (semantik och lexikologi) kom och hade en liten introföreläsning för oss. Ingen lyckades nämligen hitta läraren som skulle ha oss, men de lovade att det skulle lösa sig tills på onsdag, när vi har nästa föreläsning, eller också skulle de höra av sig. Ingen har hört av sig, så jag antar att det löst sig.

Jag har varit med om mycket krångel vid kursstarter under min tid i Halmstad (otalet schemaändringar, litteraturlistor som inte stämmer, byte av lärare m.m.), men att läraren saknas var faktiskt nytt.

Det verkar hur som helst vara en väldigt intressant kurs. Synd bara att den de tre första veckorna är schemalagd precis de dagar då jag brukar jobba hos pappa. Jaja, det är bara att gilla läget. Ordkunskap tillhör ett av mina specialintressen inom lingvistiken (det andra är språksociologin), så det blir nog bra.

Och vad gäller den där flaskposten, förresten, så har jag fortfarande inte pillat ut den ur flaskan, men jag ska göra det. Snart.

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, åh spännande den serien lät, är engelskan komplicerad eller är den lättläst?

2010-11-09 @ 17:36:10
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Emma

ett linne, två tröjor, skor och en affisch på 60x80cm. sen fick jag med två extra affischer, eller reproduktioner heter de egentligen, men va fan :D blev iaf svinglad för de där extra !! :D så himla snällt att skicka med bara så där :)

2010-11-09 @ 18:01:07
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Vronkan

Hoppas det löst sig idag, då! :)



sv;

Märks det? Haha.

2010-11-10 @ 08:19:45
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0