Farväl Odalvägen

Igår åkte jag och mamma upp till Halmstad för att stråla samman med Emil (som åkte från Mölndal) och flyttstäda lägenheten. Det gick ganska smidigt och vi hann till och med med en liten shoppningtur i Halmstad centrum. Jag njöt av det och passade på att köpa te på Köpmansgården och äta en sista gång på Skånskans. En trevlig lördagseftermiddag spenderat i en stad som känns hemma, fast ändå inte riktigt. Jag har klippt banden, det insåg jag i helgen. Sorgligt men sant.

Det kommer att dröja innan jag kommer till Halmstad igen tror jag, och när jag gör det kommer det inte att kännas på samma sätt. Det är lite sorgligt faktiskt. Det har varit mitt hem i fem år, och nu är det inte det längre. Jag är tillbaka i Löberöd och ibland känns det som om det bara varit en dröm. Jag har fått små impulser av att gå till ställen som jag vet inte finns här, och prata med personer som jag vet inte finns här, och då känns det ungefär som när man minns delar av sina drömmar. Lite surrealistiskt?

Hur som helst, tack Halmstad för dessa åren.

Jag kommer att sakna att bo på Odalvägen. Den första lägenhet jag och Emil skaffade tillsammans och bodde i tillsammans. Eller ja. För att ha bott ihop i typ tre år har vi varit ganska dåliga på att bo ihop. Första sommaren, när vi bodde i min lilla etta på Nyhem, jobbade jag nere i Skåne. På hösten sen åkte han till Kiruna. I perioder har han sedan varit i Köpenhamn och Göteborg. Det senaste året har han jobbat i Göteborg och sovit där ett par nätter i veckan.

Nu behöver han bo i Mölndal ett tag och känna att han får vara hemma där och jag behöver bo i Löberöd ett tag. Så får vi se vad som händer sedan. Som sagt, ingenting kommer mer att bli sig likt efter den här sommaren. Bra på ett sätt, dåligt på andra sätt.



Inflytt på Odalvägen, juli 2008



Snö på Odalvägen, februari 2009


Vår hem, juli 2008-september 2010. Namarië.

Kommentarer
Postat av: Emma

hehe kanske värt och kolla in iaf :D hmm ne det har jag nog inte gjort :) eller jag HAR INTE gjort de ^^

2010-09-26 @ 20:12:56
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0