Sovmorgon

Jag har unnat mig en lugn morgon, eftersom jag inte ska jobba idag (första gången den här veckan. Det är skönt med jobb, för det får en att se fram emot att vara ledig mer).

Mamma tog också en sovmorgon. Hon sade igår att hon ska ut till skolan där hon jobbar och fixa lite grejer på förmiddagen, så när huset var alldeles lugnt och tyst när jag gick upp, och hon inte svarade när jag ropade på henne, antog jag att hon hade åkt ut tidigt. När det sedan började höras ljud från ovanvåning, efter att jag skruttat runt en timme i min ensamhet, blev jag därför lite rädd. Men det var ju bara mamma som sovit extra länge, haha.

Idag tänker jag hur som helst göra ett tappert försök att få uppackat de sista sakerna från flytten. Jag har nio kassar kvar som ska packas ur, och det borde gå ganska snabbt eftersom det är pappkassar som inte har så mycket saker, och det mesta andra är ju redan på plats. Det ska bli så skönt när det är klart.

Jag har fixat en liten motivation till mig själv också: vi var ju i Köpenhamn i söndags (eller på Fields snarare, vi var aldrig inne i centrala Köpenhamn) och då passade jag på att köpa ett par nya inneskor, eftersom mina gamla hamnade i Mölndal. De ligger nu nerpackade i en påse, tillsammans med ett fint halsband från Pilgrim och ett par snygga strumpor, och de får inte packas upp innan jag packat upp den sista flyttkassen. Så nu har jag något att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja ja älskar tortellini och tortelloni och all slags färskpasta :D

2010-09-30 @ 10:50:58
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: linda - drawings, clothes, pictures

sv: japp det är jag som spelar :) dock är jag självlärd och har alltid spelat på gehör, så noter kan jag inte riktigt hundra än. Men jag lär mig :)

2010-09-30 @ 16:08:52
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Moonwitch

Tack för titten och att du tog dig tid att kommentera, alltid kul när det händer...:)

Nä, dottern visste inte ens att jag lagt ut stenar som markering för min plantering, så mysteriet med hur de hamnade på bordet förblir olöst...

Trevlig blogg du har, jag återkommer...:)

2010-09-30 @ 19:18:27
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0