Trubbel i Saldaea

Har pratat lite med han som spelar kung i Saldaea och fått klartecken från honom att släppa lös nästa diaboliska plan i det landet. Jag tycker nästan synd om saldeanerna :P

Jag kan ju givetvis inte avslöja vad det handlar om, men om ni är intresserade kan ni följa händelseutvecklingen i VVTs nordforum. Länken går till VVTs första-sida. Klicka på rollspel och sedan forum i menyn, så kommer ni rätt.

Åh, jag har fått sådan lust att spela. Och det är bra med diaboliska idéer. Jag gillar verkligen att sitta som spelledare, för man kan hitta på så många dumheter då, och folk tycker bara att det är kul.

Och för er som inte alls hänger med på vad jag pratar om: VVT står för Virutella Vita Tornet, och det är världens bästa rollspel baserade på Robert Jordans episka boksvit "Sagan om Drakens Återkomst". Saldaea är ett av länderna där, och jag är spelledare över länderna, så jag hjälper till att hitta på intriger (alltså saker att spela på) och godkänner intriger och karaktärsbakgrunder som rör länderna och sådär. Världens bästa tidsfördriv!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar böcker som utspelar sig förr i tiden så det kan mycket väl vara något för mig att läsa.



Jag kan ingenting om "live-spel" eller vad man ska kalla det för. Hade en kompis som höll på massa med sånt innan, men jag förstod aldrig vitsen med det ;) ha ha! hoppas du haft en bra dag!

2010-09-22 @ 21:34:36
URL: http://capturethismoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0