Åre 2008: Hamreburgare och täljstensbuffé

Onsdag 19:e mars 2008

Vi åkte bort till Duved och Tegefjälls-området idag, tillsammans med mamma och Mark. Vi tog bussen från Björnen direkt bort till Tegefjäll, sedan åkte vi skidor bort till Duved.

I Duved åkte vi Linbanan upp ett par gånger efter ett tag sade Emil att han tyckte att den började bli riktigt behaglig att åka, haha!

Middagen intogs på Hamrestugan. Vi åt hamburgare alla fyra och vilka hamburgare det var! Visst var de dyra (men det är fan all mat i backresturangerna *himlar med ögonen*) men de var enormt stora, 180 gram kött, och oj vad mätt jag blev! Jag orkade inte äta mer än två tredjedelar av den.

Det var väldigt kallt ute och när vi åkte i Tege låg vinden rakt på. Jag blev så kallatt jag och Emil fick ta en liten paus inne i värmestugan. Just då ringde mamma och sade att hon och Mark satt och fikade i Tegetornet, så vi tog oss dit och fikade vi också, sedan var det dags att ta bussen tillbaka till Björnen igen. När vi stod och väntade på bussen ägnade jag och Emil oss åt att se vem som med en ski kunde få in staven djupats i en driva med is :P

Eftersom jag hade blivit så kall under dagen tog jag och Emil en tur bort till Åre Björnen skidcenter när vi kom hem och jag införskaffade en TurtleFurnacke. Vi får se om den kan hålla kylan ute bättre än halsduken. Den går att dra upp över hjälmen i alla fall...

På kvällen tog vi med oss pappa ner till Karins Krog och åt täljstensbuffé. Vi fick riktigt mycket älgkött, vi orkade inte äta upp allt. Vi kom att prata om Instant Answer, företaget som Oscar och Eric startat, och vi skickade ett par sms dit för att se vad vi fick för svar. Intressant nog kunde de svara på vem som arrangerat Tre Rikens Ring :P Kanske där jag ska söka jobb? :P

Mormor fyller förresten år idag. Vi skrev ett kort och skickade till henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0