Åre 2008: Hemresa

Måndag 24:e mars 2008

image4

När jag vaknade i morse insåg jag att tåget var grymt försenat. Så pass försenat att vi skulle missa vårt tåg från Göteborg. Dessutom var frukosten nästan slut. Detta berodde på två saker:
1) De fick ge bort maten gratis, eftersom de inte hade fått någon kassa då tåget var försenat. I och med att det var gratis tog folk mer än vad de hade gjort i vanliga fall, och givetvis räckte det inte till alla (jag fattar inte varför folk är så själviska?!)
2) De som skulle gått av i Stockholm klockan fem på morgonen var inte medräknade i frukostmaten, men eftersom tåget var försenat behövde ju de givietvis också något att äta.

Sent omsider kom vi till Göteborg, och eftersom tåget var försenat missade vi vårt tåg, och eftersom det är annandag påsk fanns det givetvis inte platser på fler tåg. Således fick vi åka buss från Göteborg. Jag och Emil hade bestämt middag hos Petter runt 12. Vi var där och åt efter två. Positivt är dock att det bara var jag och Emil i den bussen som skulle till Halmstad, så vi pratade lite fint med chauffören och han körde snällt och villigt in på parkeringen mitt emot Trade Center och släppte av oss där. Det kallar jag hemkörning :D Och gissa om vi blev förvånade när vi kom till Halland och insåg att det SNÖADE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0