Åre 2008: Tott-tur

Tisdag 18:e mars 2008

Det fina vädret höll i sig idag också. Jag har haft lite ont i ansiktet eftersom solen satt sina spår där igår, men efter att ha använt mammas braiga Nivea-salva så var det inga problem. Dock börjar jag fundera på om det till nästa Åre-resa ska löna sig att köpa en kröm med högre solskyddsfaktor. I år är det knappast lönt, nu har jag ju redan lyckats grunda :P

I alla fall, jag och Emil tog en tur bort till Tott. Det var snorkallt ute, men väldigt lite folk i backen. Tottbacken var jättefin, men vi orkade inte åka den så många gånger p.g.a kylan. När vi ändå var igång drog vi ett par åk i Högåsbacken också. Den är verkligen underskattad!

Vi åkte tillbaka till lägenheten vid middagstid och Emil lagade middag - falukorv med pasta. Namnam :) Vi hade bestämt med de andra att vi skulle äta vi halv ett och prick halv ett ställde Emil maten på bordet, men inte var mamma och Mark i tid inte! De kom inte förräns vi andra hade ätit färdigt.

Alla var lite trötta efter ett par dagars skidåkning, så vi åkte in till Åre på eftermiddagen istället och gick lite rundor där och fikade på Café Bubblan. De bygger om i byn varje år, så man känner nästan inte igen sig från ett år till ett annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0