Åre 2008: Ulltofflor och hjortronvåfflor

Måndag 17:e mars 2008

Vi vågade oss längre ut i Björnen-området idag, så vi åkte faktiskt heeela vägen bort till Sadeln. Det var en ganska seg start på dagen, och sängarna var hårdare än tågbritsarna. Det är faktiskt lite illa. Rummet var dessutom ungefär så kvavt som jag väntade mig att det skulle vara.

Vädret kan jag dock inte klaga på - det är perfekt skidväder! Ungefär fem minusgrader och strålande solsken :D

Vi åt lunch på Kastrullen. De har öppnat en övervåning där nu, som bara är en lunchrestaurang. Aningen dyrare än backresturangen på nedervåningen, men med tanke på att där nästan inte var något folk. att vi fick serveringen vid bordet och att vi fick byta ut pjäxorna mot mjuka, sköna ulltofflor, så är det värt det. Det skillde inte ens tio kronor (jag tror det var åtta, men är inte helt säker)! Det var dock ganska lågt i tak, men det gjorde inget, det var charmigt.

Fikan intog vi på Café Idet. Pappa kunde också vara med, eftersom det ligger nere vid Nallebacken (stackars pappa bröt ju foten i januari, så han får inte åka skidor alls). När vi skulle beställa framme i kassan hörde expediten fel och tyckte vi sa "romchoklad" istället för "varm choklad". Tur att jag såg att det blev lite dyrt när hon slog in det, ingen annan reagerade. Det blev ungefär 200 kronor billigare när hon slog in rätt sorts choklad, haha :P Och till fika blev det givetvis en Åre-klassiker: våfflor med grädde och hjortronsylt. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0