En kärleksförklaring

Jag erkänner: jag är kär. I VVT! Allt spel där är så roligt just nu, och evighetskonflikten mellan länderna Tear/Mayene/Illian/Gendrien har äntligen tagit fart ordentligt!

Illians drottning har blivit kidnappad av en illiansk pirat, hyrd av två tairenska furstar. Piraten skulle egentligen döda henne, men det struntade han i och nu ska han sälja henne till en annan tairensk furste (det kommer att ta hus i helvete när det kommer fram till de andra furstarna, hehe). Samtidigt tror ju Illian att deras regent är död, och nu tänker en illiansk adelsman försöka pressa De Nios Råd (som styr Illian när det saknas en regent) till handling, och på han sida har han att gäng legoknektar från Gendrien. Tear å sin sida tycker att läget är helt rätt att anfalla Mayene, eftersom deras regent också fallit offer för den illianska piraten. Mayene har inte mycket militärt försvar att prata om, och nu ska landet krossas! (tror Tear...) Det är med andra ord ett minfält, och den furste som trampar snett kommer att ställa till det rejält, hah! Som SL har jag ju givetvis koll på hur det hela kommer att sluta (eller i alla fall hur det borde sluta), men det tänker jag inte avslöja här. Ni kan läsa fortsättningen här.

Sedan finns det ju mörkvänner som springer runt och ställer till med ofog i Saldaea, fast det tänker jag inte avslöja mer om här, för den intrigen har inte kommit så långt än.

I Vita Tornet har Fiorina (ja, hon heter samma som drottningen i min bok, ibland har jag lite ont om fantasi) äntligen blivit klar med alla novislektionerna. Nu är det bara lite spel som ska avslutas, och så ska satmaran Kiara (som är en helt underbar karaktär att spela mot, för hon är så där lömskt elak, ungefär som Nurise var en gång i tiden. Och som professor Umbridge i Harry Potter, för er som saknar VVT-refernser) få plåga Fiorina lite, eftersom Fiorina har lite oavklarad strafftjänst kvar också.

Just nu är jag hög på VVT, det ger mig ork och energi och jag får lust att göra en massa kreativa saker! Det är bra, för eftersom VVT:are inte är online och har tid att spela med mig dygnet runt får jag omrikta den där kreativa energin till att göra saker som att skriva bok och plugga latin, yey!


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hihi, jag tycker också att han ser lite rolig ut ibland. En riktig hårboll! :D

2011-02-04 @ 15:44:06
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0