Time flies

Jag har lite svårt att fatta att det redan är september, att nästan en vecka har gått. Fast det det kanske inte är så konstigt, för den senaste veckan har jag varit väldigt upptagen med att flytta alla mina saker från mitt ex lägenhet (första gången jag skriver det, det känns underligt... ). Flyttlasset gick i lördags och jag vill passa på att tacka (mamma och pappa, så klart!) morbror som fixade släp och sötaste Jezz, som jag inte träffat på flera år men som helt plöstligt hörde av sig och frågade om jag ville ha bärhjälp. Det var guld värt!

De senaste dagarna har jag ägnat åt att flytta runt möbler och packa upp. De flesta av böckerna har hittat sina platser. Det tog bara en dag (notera sarkasmen). Enda gången det är en nackdel att vara boksamlare är när man ska flytta.

Nu ska allting bara packas upp och packas in på sina platser och sedan kan jag kanske äntligen börja fokusera på skolan på allvar. Det går lite sisådär med det just nu, eftersom jag inte kan koncentrera mig när ingenting ser ut som det ska. Men jag har i alla fall mer eller mindre bestämt uppsatsämne, alltid något.

Och jag känner inte alls för att köpa Svenska Akademiens Grammatik för nästan 1600 kronor. Är det någon som har (helst alla fyra banden) och som vill bli av med dem (jag kan betala) så får ni gärna höra av er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0