Hur svårt kan det va?

"Hur svårt kan det va" är en fras som då och då återkommer i mitt liv, i både bra och dåliga sammanhang (den gången då jag skar upp fingret när jag skulle öppna en cremé fraiche-burk får nog ses som ett typiskt dåligt sammanhang...).
 
Igår lyckades jag med konststycket att... tja, jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska kalla det. En sträckning, kanske? Jag låg i sängen och skulle vända mig om för att ta vattenflaskan som stod på golvet precis bredvid. Då hugger det till och gör vansinnigt ont från rumpan och en bit ner på låret. I flera minuter låg jag stilla och vågade knappt röra benet för jag visste att det skulle göra ont att röra det. Efter en del övertalning från pojkvännen lyckades jag dock börja röra på benet för att kunna konstatera mer exakt var det gjorde ont. Liksom, vänd dig om och ta vattenflaskan - hur svårt kan det vara?
 
Jag har fortfarande ont, så det blir ingen fotboll ikväll, tyvärr, men jag överlever.

Kommentarer
Postat av: Chamilla / Nightrain

Det hände mig också när jag skulle böja mig ner och ta upp en spann vatten för att dammtorka av baksidan av ett tungt ek skåp ute i stallet, som jag sekunden innan flyttat på själv. Jag hade inte sådan tur att det gick över utan fick åka till naprapaten samma eftermiddag.En kota i svanken som dragits fel av att jag lyfte en spann vatten :S
"Hur svårt kan det vara egentligen?"

2013-02-20 @ 22:08:11
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0