Skadegörelse

Ursäkta den något dåliga uppdateringen. Jag har pluggat latin och jobbat helg och där emellan inte haft ork att blogga.

Jag jobbade från elva till åtta igår, och idag har jag jobbat från halv åtta till ett. Jag jobbar i en Ica-butik som ägs av min pappa. Jag och min lillebror är den fjärde generationen som jobbar där.

När vi (jag, pappa och lillebror  - japp, det är ett familjeföretag!) kom dit i morse var kompressorerna till kylar och frysar sönderslagna. Kompressorerna sitter utomhus, på baksidan av butiken. Grannens garagefönster var också sönderslaget. Vi tror att de som gjorde de använda en GB-glassgubbe (inte vår) som de dragit loss från sockeln och sedan slagit med järnröret. Pappa hittade nämligen en sådan fastkilat i gallret vid nödutgången på baksidan. Antagligen har de försökt slå in glaset där också, men så har gubben fastnat.

Det känns bara så jävla onödigt. Saker som blivit förstörda, och för vadå? Någon timmes nöje i nattfyllan? Vi fick ringa till jouren för kyl/frys. Bara att de skickar ut en person för att fixa detta en söndagmorgon kostar tio tusen. Sedan tillkommer reservdelar och sånt. Som tur är hände det ganska sent i natt (eller tidigt i morse, beroende på hur man vill se det), så det var fortfarande kallt. Ingen mat behövde kastas. Men det går ju ändå pengar. Dessutom funderar pappa nu på att inhängna allting eftersom folk inte kan låta det vara ifred. Och det är inte säkert att vi får några pengar för det heller, om ingen kan dömas för det, för självrisken är ganska hög. Tack som fan!

Jag blir bara så himla ledsen. Vad är det för fel på folk som gör så?

Jag ber nu er som bor i Löberöd med omnejd att gå till polisen om ni vet någonting kring detta. Inte bara för att vi ska kunna få skadestånd, utan för att det inte är säkert att detta bara stannar vid vår butik. Nästa gång är det kanske pizzeria. Eller macken. Eller skolan. Hjälp oss att få fast de här idioterna, så att folk i Löberöd kan känna sig trygga om nätterna!

Vet du något? Ring polisen på 114 14.
Man får lov att vara anonym.

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, För att jag tycker att det är kul :) Det är det enda ämne som jag saknar från skolan :)

2011-01-23 @ 15:29:10
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Vronkan

Det är så sjukt onödigt att förstöra saker bara för att man inte råkar ha nåt bättre för sig... :S



sv;

Jag hade inte så här mkt mensvärk när jag åt p-piller.. Måste börja igen. De tog slut för över ett år sen och jag har helt enkelt inte orkat skaffa nya. :)

2011-01-23 @ 23:31:12
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0