Julbak

Jag har varit riktigt flitig idag. Jag har stått i köket i nästan tolv timmar. Det har resulterat i vörtbröd, pepparkakor och saffransbullar. Ugnen har gått för högvarv det senaste dygnet, och det luktar väldigt gott här nu, kan jag tala om. En underbar blandning av saffran och nejlika. Och gott blev det också. Pepparkakorna har jag inte hunnit smaka än, de ligger på kylning. Fast de är väl avkylda vid det här laget, med tanke på att jag suttit vid datorn i nästan en timme, haha.

Saffransbullarna blev gigantiska. Jag använde jäst för osöta degar, så bullarna jäste något enormt! jag tänkte ta en bild på det, men jag kan inte hitta min kamera. Den ligger i någon hög här någonstans. Det är ganska ostädat, för jag har haft för mycket prov.

Jag har dock varit duktig idag och städat sovrummet ordentligt. Dammtorkat, polerat möblerna med möbelpolish, städat ut gaderoben, torkat golv, ryst mattan och dammsugat. Det är sådant jag sysslat med medan bröd och bullar varit på jäsning. Det känns i kroppen att jag varit igång. Vem behöver gå till gymmet när man kan knåda bröd liksom?

Jag har inte pluggat biologi alls den här helgen och det har varit ganska skönt att inte plugga. Jag behövde en pluggfri helg. Och allvarligt talat är jag lite trött på biologi. Nästa termin blir det CAD, helt klart! Ingen biologi eller kemi för min del.

Nu ska jag lägga ner pepparkakorna i en burk (och provsmaka en liten, liten), sedan ska jag gå och lägga mig i sängen och vila min trötta lekamen. Och läsa Harry Potter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0