En känsla av overklighet

I går var sista föreläsningsdagen för den här kursen, den här terminen och, kanske, den sista någonsin på lärarprogrammet för min del. Och den sista föreläsningen avslutades med ett surr om huruvida det var okej att ha en tentafråga som inte har bas i den obligatoriska litteraturen (och det är det INTE, jag har kollat upp det), men eftersom lärarprogrammet är lärarprogrammet och det är snarare en regel (!) än ett undantag att bryta på reglerna under utbildningsvetenskapen, och eftersom det är sista tentan för terminen, så är det ingen som har ork, lust, tid eller energi att tjaffsa om det. Det är fjärde delkursen i rad som en diskussion om reglerna (som LÄRARNA inte följer, intressant att påpeka) hålls. Jag kommer inte att sakna lärarprogrammet.

Däremot kommer jag att sakna flera av de personer som jag läst med de senaste tre åren: Rebecka, Marie och Marie, Thomas, Carro, Ambjörn, André...sedan finns det ett par personer jag inte kommer att sakna det minsta, tillräckligt sagt om den saken. Det finns en hel drös lärare jag kommer att sakna också, främst Bertil, Birgitta och Catrine.

I sommar flyttar jag och Emil, och i höst ska jag med största sannolikhet läsa matte (jag har visserligen inte fått intagningsbeskedet än, men med tanke på vad intag har legat på de senaste åren blir jag MYCKET förvånad om jag inte kommer in). Dessutom har jag för första gången på flera år inget jobb i sommar. Det är en ny period av mitt liv som börjar nu, så fort ledarskapstentan är avklarad, och det känns lite overkligt. Overkligt, men väldigt bra.

I eftermiddag åker vi på lajv. Det känns också lite konstigt. Jag har inte hunnit ladda för det riktigt, till skillnad från förra lajvet som jag ägnade två veckors heltdisjobb åt, nästan (känns det som). Det här lajvet har jag inte haft några kläder att sy, ingen mat att planera, inget tält att bry mig om - ingenting sånt. Och det känns väldigt bra det också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0