Snacka skit i tvättstugan

Efter att jag och Emil varit och handlat fick jag springa in i tvättstugan, eftersom jag redan råkat dra över lite på tvättiden. Dock hann jag inte mer än öppna torktumlaren innan Cal går förbi utanför. Givetvis vinkar han och givetvis måste jag öppna fönstret och säga hej, och eftersom han är han och jag är jag tog det säkert 20 minuter längre tid att ta ut och upp tvätten än vad det skulle gjort annars.

Sakerna från lajvet är nästan uppackade och vi åt svenska jordgubbar till efterrätt, mums.

Mamma har ringt idag också, hon var tvungen att ringa och testa sin nya mobil :P Hon berättade att Henrik Jönsson hade varit hemma och hälsat på Mark i helgen och varit ganska dämpad. Den där militärolyckan utanför Stockholm var ju hans regemente. Han hade varit på en annan båt bara 100 meter därifrån...

Det händer så mycket hemskt. Henriks regemente, Nettans pappa och så hade tydligen killen som blivit mördad och dumpad i en gödselbrunn varit en av Gutmans kompisar =/
Återigen var det bevisat att mänskligheten är ond. Trots det är jag faktiskt glad, för det mesta ordnar sig med skolan och sommaren och sådär. Och om jag skulle gå runt och vara ledsen för andras skull hela tiden skulle jag inte få mycket vettigt gjort. Det är klart att jag tycker synd om dem hela bunten, men jag behöver ju inte deppa ihop totalt för det.

Nåja, vi har spelat rollspel ikväll. Det var kul, jag fick slåss för ovanlighetens skull. Och med en karaktär som är orädd och har värde fem i VINIT är det en ganska intressant historia ^^ Dock bestämde vi ingen tid till när vi ska spela nästa gång, så vi får se när det blir. Det kommer lite tentor, uppsatsinlämningar, pubtömningar, festivaler och annat i vägen de kommande två veckorna.

Och nu är klockan 23:42. Det är hög tid att jag går och lägger mig. Jag ska försöka vara i biblioteket kvart över åtta imorgon och plugga. Önska mig lycka till ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0