Första april

Det är den första april idag. Det betyder att det är ett år sedan jag fick körkort =)

Det är mycket underhållande med folk som blir paranoida för att det första april. Programledarna för Smakstart till exempel (P4 Radio Hallands morgonprogam). De hade fått ett pressmeddelande om att kronprinsessan skulle besöka några Halmstad-skolor som varit med i projektet Klimatsmart. De trodde inte på det, så de ringde runt till olika skolor, i direktsändning, och frågade om det var sant. Väldigt underhållande. Och nej, det var inget aprilskämt, det var faktiskt på riktigt.

För övrigt vet man att det är vår när de i nyheterna går ut med den första brandvarningen i skog och mark.

Kommentarer
Postat av: Vronkan

sv;

Det ÄR ett roligt jobb. :) Jaa, vad krävs? Jag skickade in en ansökan och sen fick jag gå en utbildning på ca 30h. Efter utbildningen hade jag en liten "uppkörning" och sen fick jag mitt certifikat. :)

2009-04-01 @ 10:10:24
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Tess

hehe ja april skämt har man klarat sej ifrån idag .)

allt bra??

2009-04-01 @ 23:31:49
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0