Rollspelscitat: Stormvarning (Hazela del 3)

STORMVARNING

STARRING:
Linn – baronessan Hazela av Nanbaton
Emil – magikern Kelin från Salston Tor
Petter – SL
Markus – Faradan de Caernan, Hazelas husriddare

-----------------------------------

Linn: Det hade kunnat gå mycket smidigare om inte Kelin hade snubblat på sina egna fötter.
Emil: Ja, men jag fumlade. Jag får det.

Du behöver väl inte medvetet göra så att jag raggar på alla dina SLPs?
- Emil till Petter

Okej tärningar, ni vet vad ni ska göra, vi har övat på det här!
- Markus har ett peptalk med sina tärningar.

SL: Eftersom ni låtsas vara raunlänningar antar jag att ni rider in.
Markus: Men vi ska ju ta en fånge och vi måste ju… hur sjutton ska vi kunna smyga in ett läger på hästar?!

Varför tänkte vi inte på att ta med Irrakh? Han är ju vår biologiska GPS.
- Hazela om den drake gruppen fått med sig för att kunna spåra upp en försvunnen prinsessa.

Nu vet ni vad ni ska göra, nu när spelledaren är dum ska ni slå perfekt!
- Markus gör ännu ett uppmaningsförsök till sina tärningar

Lanforbes (SLP): Nu ska du lyssna på mig, mäster magiker. Jag har sjuhundraelva dvärgar som bankar i mitt huvud!
Kelin: Ska vi ta en tur till Alarinn och driva ut dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0