Jag vill flytta!!!

Jag blir så trött! Här måste vara något allvarligt fel på den här lägenheten. Det kommer konstant in spindlar av alla storlekar - allt från jättesmå, stora som knappnålshuvuden, till stora lockspindlar. Det finns en anledning till att jag vil bo på tredje våningen - spindlar ska inte komma in i de mängderna, i synnerhet inte stora spindlar.

För någon månad sedan hittade jag en skalbagge (eller vad det nu var) i gaderoben. Sedan dess har jag hittat tre till av samma sort (nej, det är inte vägglöss, de ser inte ut så).

När jag gick ut i köket för en halvtimme sedan var det minst sex stycken silverfiskar på golvet. Igår hittade jag en på väggen i sovrummet. Var fan kommer de ifrån? Hur sjutton kommer de in?

Jag upptäckte dessutom att det läckt in vatten i fönsterkarmen både i vardagsrummet och i köket efter att de gjort rent fasaden. I vardagsrummet är det bara i ena hörnet, men i köket är det i halva fönsterkarmen. Den polerade jag med möbelpolish för mindre än en vecka sedan. Tack som fan! Dessutom förstördes min Harry Potter-klocka som Emil gjorde till mig fär jättelängesedan, innan vi flyttade ihop. Där är stora fläckar på den nu av vattnet och den har vikt sig. Bajs.

Sedan har vi ju det här faktum att Akelius suger på att få saker och ting uträttade i tid. Några exempel:
*Vårt parkeringstillstånd lovade de att skicka ut inom två veckor. En månad efter att vi flyttat in hade det fortfarande inte kommit.
*Tvättmaskinen som var trasig i våras tog det mer än tre veckor för dem att laga. Om de behövde beställa reservdelar kunde de väl åtminstone satt upp en lapp om att de hade beställt dem?
*Ugnen är sönder och duschen läcker. Jag ringde om det i torsdags och de har fortfarande inte varit här.

Suck. Man kan gå i taket för mindre. Om inte silverfiskarna, spindlarna och skalbaggarna passar sig kommer jag snart att börja bedriva Jihad mot dem. Det gäller förresten för Akelius också. Hur fan kan de driva företag och inte uträtta någonting? Pantskaft.


Kommentarer
Postat av: MICHAELA D

Svar: Tack! :D

2009-06-16 @ 01:48:33
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0