Vårtecken

För en vecka sedan gick jag genom stan utan mössa och vantar utan att frysa. Krokusarna tittar upp både vid min busshållplats och längs Laholmsvägen.  Det är ljust mer än tolv timmar om dagen nu (vårdagjämningen var i fredags). Idag var Halmstad varmast i landet med sina 3,5 grader, och det har snöat till och från idag. Det är med andra precis som det ska vara i mars och jag älskar det!

Mars...nästa vecka är det första april och det betyder att jag åker till Åre nästa helg. Heliga gudinna vad tiden gått fort den här terminen. Om nio veckor har vi slutprov i Fysik B. Det enda prov jag är riktigt, riktigt nervös över. Det känns som om allting hänger på fysiken. Jag måste bli godkänd i den kursen, verkligen måste. Jag skickade in mina ansökningar för nästa termin igår. Jag tror att ni vet vad det blev. Jag vill inte skriva någonting om det förräns i maj, efter att jag fått resultatet från fysik b-tentan. Eller i juli, när jag vet om det bli ja eller nej. Allting hänger på fysiken. och matten också, men mest på fysiken, för den är jobbigare.

Och om jag nojjar mig över det redan nu - vad kommer jag då inte att göra i maj? Lika bra att inte tänka för mycket på det, utan bara plugga järnet och göra det bästa utav det. Så mycket mer än så kan jag faktiskt inte göra.

För övrigt ska jag sy en sjömannsklänning. Eller två. Och jag ska sy kläder i sommar. Vill du ha något sytt? Hör av dig så kan vi diskutera priser och modeller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0