Och så var det dags igen

Återigen blir jag påminnd om varför jag inte gillar kvällstidningar.

Artikel från Aftonbladet. Citat:

"Den misstänkte 33-åringen har tidigare varit med i en förening som ägnar sig åt lajv, ett teaterliknande rollspel där deltagarna klär ut sig. På föreningens hemsida finns en bild från 2007 där han spelar rollen som en 1800-talsvampyr som senare blir pålad till döds. På bilden poserar han med ett k-pist-liknande föremål."

Åh nej, en lajvare som poserar med vapen. Så hemskt! För om man poserar med vapen på en bild måste man ju vara beredd att döda folk på riktigt.

En enkel fråga: det står i artikeln att tjejen spelade WoW och det var en massa WoW-nördar på festen. Vad har WoW med lajv att göra? De har ungefär lika mycket gemensamt som fotboll och bandy. Det är fan ett under att någon lajvare inte haft ihjäl chefredaktörerna för Aftonbladet och Expressen än i ren frustration, eftersom de ständigt lyckas dra in lajvhobbyn så fort ett "spelrelaterat mord" inträffat, oavsett hur lite lajv i sig har med det hela att göra.

Jag tycker personligen att vi borde granska alla fotbollsspelare lite extra, eftersom de är potentiella våldsmän de också: tänk bara på alla fotbollshuliganer! Fotboll måste ju bara vara en farlig sport som drar till sig sådana människor!


Åh nej, ring psyk! Jag poserar med vapen på en bild på internet! Vad hemsk och ond och farlig jag måste vara!
(Fotograf: Emil Persson)

Allvarligt, lägg ner för fan. Sluta hacka på min hobby, annars kanske jag arrangerar ett lajv om det här (och det där är ett löfte, inte ett hot).

Kommentarer
Postat av: Elin

"Men på nätterna hade Erika ytterligare en passion. Då satte hon sig framför datorn med ett headset på huvudet och steg in i ”World of warcrafts” våldsamma värld."



Oooh så mystiskt och farligt det är att spela WoW. Tre kvällar i veckan, omfg. Jag har periodvis spelat onlinerollspel dagligen och har hittills inte känt mig manad att mörda någon. Mördar man någon är det för att man är KNÄPP, inte på grund av vilka hobbies man har. Punkt.



Dessutom håller jag med om allt du skriver om lajv.

2009-11-24 @ 22:24:19
Postat av: Markus

oooo om du arrangerar det lajvet så vill jag vara aftonbladets chefsredaktör. ALL MAKT ÅT SAURON!

2009-11-26 @ 17:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0