4 timmar kvar...

Om fyra timmar ska jag vara på plats i tentasalen. Det är samma sal där jag skrev den sista tentan på lärarprogrammet, och den gick bra. Riktigt bra, jag slutade på ett VG i den kursen. Jag tar det som ett gott tecken. Sen, som vanligt, gör tentaångesten sig påmind. Att tro"klart att jag klarar det" för att fem minuter senare vara helt övertygad om att jag kommer att få göra omtenta. Suck. Och det lustiga är att det aldrig blir lättare. Trots att jag skrivit så många tentor vid det här laget så känns det aldrig lättare. Jag har lärt mig att acceptera att det är så nu, men ändå. Det positiva är att det inte blivit värre heller, det hade faktiskt varit riktigt illa.

Som sagt... om fyra timmar ska jag vara på plats. Vad planerar jag att göra fram tills dess? Ja, inte plugga i alla fall. Det är för nära inpå tentan för att jag ska kunna sitta ner och plugga i lugn och ro, jag kommer bara att stressa upp mig över det.

Till att börja med ska jag äta frukost och spela TS2. Sedan ska jag städa. Det är en bra sysselsättning när man behöver få tankarna på annat håll. Dessutom: jag har tentapluggat. Gissa vad jag inte har gjort och hur min lägenhet därför ser ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0