Denna lördag!

Alltså, jag fattar inte: vad är det med just den här lördagen? I fem veckor har jag haft ingenting inplanerat på lördagar, utom yoga-pass på Sats och möjligen en tvättid (för att jag inte haft något annat inbokat), men denna lördagen är det hur mycket som helst som krockar!

Vad är det som fått folk att tro att just den här lördagen är så ofantligt bra att göra saker på? Inom loppet av två dygn blev trippelbokad och ikväll kom ytterliggare ett förslag.

Det började med rollspel. Vi har inte spelat i vår vanliga rollspelsgrupp på ett tag, eftersom vi är mellan två äventyr och behöver fixa nya rollpersoner och sånt där. På lördag är det tänkt att vi ska sätta igång med det nya äventyret, som jag spelleder.

Sedan fick jag reda på att det är spexfest (Halmstadspexet) på lördag, den första för det här året.

Sedan fick jag reda på att DMF (Dalslands medeltidsförening) ska ha kick off inför lajvåret 2010, vilket det också hade varit grymt kul att vara med på. Visserligen har detta varit planerat länge, men jag fick inte reda på det förrän i tisdags.

Och nu ikväll hör en kille vid namn Jesper av sig och vill också spela rollspel på lördag. Jesper har pratat om att "gästspelleda" hos oss, och vi har tyckt det var en bra idé. Det pratades om det redan innan jul, och just den här lördagen tycker Jesper det passar att spela, tydligen.

Fast å andra sidan spelar det ju ingen roll hur mycket som bokas in om Emil är sjuk, så nu blir det kanske en hemmalördag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0