När heltidsstudier faktiskt BLEV heltidsstudier

Vårterminen 2010 var den termin då heltidsstudier faktiskt blev heltidsstudier. Vi har mycket att göra i engelskan, hela tiden. Skönlitteratur som ska läsas, glosor som ska läras in, brittisk historia som ska kunnas, uppsatser som ska skrivas och så vidare.

Utöver detta läser jag mina sista 7,5 hp i svenska (Språklig variation och förändring heter kursen) samt Science Fiction & Fantasy II (Science fiction & fantasy-litteratur). Dessutom är jag med i Halmstadspexet och arbetar som studentambassadör, så jag är sysselsatt.

Den här veckan är det extra mycket (varför klumpar saker och ting alltid ihop sig? Kan någon förklara det för mig?)

Idag har jag haft föreläsning och diskussion i fiction-kursen (engelsk fiction, inte SFF), sedan varit och repat med spexet.

Imorgon har jag dubbelföreläsning (först Brittisk realia och sedan uppsats) och sedan ska jag till Trade Center och hämta ut min tröja och få information om jobbet jag ska på på onsdag.

På onsdag ska jag till Värnamo och jobba, som sagt. Det är utbildningsdag på en gymnasieskola och vi ska ha ett bord där och tala om att HH finns, ungefär. Vi ska vara i Värnamo klockan åtta, och ni vet ju vilket fan jag är av att gå upp tidigt. Det blir intressant. Jag hoppas att killen jag ska dit med har körkort, så att jag slipper köra vid den tiden på morgonen. Vi ska bara vara där en halvdag, vilket är ganska skönt, så förhoppningsvis kommer jag att hinna träna på kvällen. Frågan är bara om jag orkar.

På torsdag har jag eftermiddagsföreläsning i engelsk grammatik. Sedan ska det repas dans med spexet och efter det ska jag dansa balett. Baletten är det enda jag egentligen inte kompromissar med. Den tiden på torsdagkvällar är helig! Veckans bästa tid, helt klart!

På fredag är det öppet hus på högskolan, och då ska jag jobba. Förhoppningsvis blir jag guide, men jag vet inte än eftersom vi inte fått arbetsschemat. Det är en heldag, så jag vet inte om jag orkar göra något mer intressant än att se På spåret på kvällen, vilket inte ska föraktas, för jag tycker om det programmet. Fredagsmys!

På lördag ska jag också jobba, det är öppet hus den dagen också. Så intressant blir min helg. Intressant blir den faktiskt, hoppas jag, för jag tycker att det ska bli kul att jobba. Jag sökte ju det här jobbet för att jag tyckte att det verkade roligt. När jag kommer hem ska jag tvätta (Jag vill ha en egen tvättmaskin!!!)

På söndag blir det eventuellt ett dansrep till med spexet. Annars är det ingenting inplanerat den dagen, och det känns skönt. Riktigt, riktigt skönt. Då ska jag vara hemma och ta hand om mig själv. Efter en sådan vecka tycker jag att jag har förtjänat det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0