Rollspelscitat: Den långa vägen hem (Hazela del 5)

HAZELA DEL 5 – DEN LÅNGA VÄGEN HEM

STARRING:

Linn – baronessan Hazela av Nanbaton
Emil – magikern Kelin från Salston Tor
Petter – SL
Markus – Faradan de Caernan, Hazelas husriddare
André – besökare och sidekick.

-------------------------------------------------------------------------------

Hazela: Men hon var ju drak-troende, det var det som var det viktiga
Kelin: Nej, det viktiga var att prästen var odräglig.


Om du talar om samma sak som jag, så vet jag precis vad du menar.
- Faradan till Kelin.


Emil:
Det där är power-gejming, jag power-gejmar bara på min egen nivå.
Linn: När det gynnar dig, med andra ord?


Faradan:
Jag måste tänka som en tirak, så då är det bara att gå in och döda alla jag ser.
Hazela: Ja, och ta med dig så mycket mat som möjligt
SL: Och sätta eld på allting.
Faradan: Ja, var tror du att jag ska ha honom med mig för? *pekar på Kelin*


Emil:
Det finns inte fluffiga, rosa handbojor i Consaber.
Markus:
Ha! Du har inte sett Hazelas källare!


Hazela:
Jag vill bara poängtera att skrivbordet med lönnfacket står i mitt sovrum, i fall några lönnmördarspioner letar efter det.
Faradan: Ninjor heter det, inte lönnmördarspioner.


Markus, till Petter:
Det är fel på dina kakor, de går sönder.
Petter: Ja, hur fan hade du annars tänkt att äta dem?
Markus: Men de går sönder innan de hunnit in i munnen. De självtuggas!


Emil, till kakan han håller i handen
: Och vad heter du då lilla vän? *parodierar Monsters Inc*
André: Det är en nameless kaka, du kan äta den utan samvetskval


Emil:
Jävla Jaron!
Linn: Men var har han gjort? Blanda inte in honom i det här.
Emil: Vadå? Jag bara citerar dig.


Markus:
Här försöker jag skapa ett system som fungerar och du kallar mig tyrann!
SL: Vadå, att slå ner yttrandefriheten?
Linn: Det finns också något som kallas för hets på folkgrupp, och det slår vi ner!


Hazela:
De avancerar bakåt, en välbeprövad thalaskisk taktik.
Kelin: Nej, de flyr.
Faradan: Också en välbeprövad thalaskisk taktik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0