Rollspelscitat: En reva i väven (Hazela del 6)

HAZELA DEL 6 – EN REVA I VÄVEN

STARRING:

Linn – baronessan Hazela av Nanbaton
Emil – magikern Kelin Silverräv från Salston Tor
Petter – SL
Markus – Faradan de Caernan, Hazelas husriddare

-----------------------------------------------------------------------------

Jag är hungrig, och det är dåligt när man ska spela rollspel, vi hamnar bara på ett värdshus och det händer så lite där. Fast det är klart, Hazela är med, då blir det alltid trubbel.
- Emil


SL
: *säger fel* Ja, och Kelin Cederräv
Markus: *hör fel* Sedelräv? Ja visserligen är han rik men…


Linn, till Petter
: Ja, men man vet ju aldrig vad som händer. Dina tärningar kan fumla, eller mina tärningar kan fumla och så dör nån. Nån ospecificerat.
Petter: Som en helt random Nerrig.


Emil:
Men jag har knappt gjort nåt!
Petter:
Vadå knappt? Du har bara jagat honom genom halva stan.
Emil: Nej, det var Faradan som gjorde det mesta jobbet.
Linn: Och det var bara genom hamnkvarteren.


Petter:
Ni får inte använda SLs okunskap emot honom!
Markus: Vi vore inte riktiga rollspelare om vi inte gjorde det.


Faradan, till Kelin:
Du kanske inte det hur det uttalas, det är tokonska.
Linn: Han vet hur det uttalas, men han säger det med en sabrisk dialekt.


SL:
Men bara för att ni följde med frivilligt så betydde det inte att ni inte var gripna.
Markus: Tyst nu, det är vi som berättar!
Linn: Ja, du får inte vara med om du ska vara så opartisk!


SL:
Tokons kung blev också förgiftad.
Linn: Ja just det, han också. Det är för mycket gift i det här spelet.
Markus: Ja, och nu ska du gifta dig.


Flörta med henne, förför henne och skaffa dig en avkomma. Vi kan komma att behöva den sen.
- Hazela till Faradan vid besöket hos markisinnan Jana


Kelin, till Jana:
Ni är lika generös som ni är fager.
Jana: Men Herr Kelin, så säger ni bara.
Kelin: Eh, ja.


Kelin:
Vi får hoppas på att Daak visar lite… vad heter det?
Faradan: Samarbetsvilja?


Som Faradan skulle ha sagt: när Consabers riktiga män rycker fram får de andra flytta på sig.
- Kelin motiverar varför det var bättre att hämta flottans män än stadsvakten.


Emil:
Och Hazela är anställd som spion.
Linn: *förvånat* Är hon?
Petter: Ja, på två turturduvor.
Linn: Ja just det
Petter: Hon är fågelskådare.


Jag tror att mina tärningar slår dåligt för att jag har ont i halsen. De godkänner inte min voice authorisation.
 - Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0