Rollspelscitat: Makt i Sikte (Hazela del 1)

MAKT I SIKTE

 

STARRING:

 

Petter – SL, Ungmar

Emil – Brand, krigare

Robin – Gerreg, livmedikus

Linn – Hazela av Nanbaton, baronessa

Markus – Faradan de Caernan, riddare

 

-------------------------------------------

 

Det var skickligt gjort, men han var nog rätt klumpig
- Brand

 

Det verkade som om han vaknade död och sedan var allt frid och fröjd med det.
- Gerreg

 

Varför har du satt på ugnen? Ska du sterilisera skalpeller?
- Emil till Robin

 

Du behåller ditt lugn. Det är inte värre än att bli mördad.
- Petter/SL

 

All heil Daak, vår befriare.
- Linn

 

Det är bra att han är så stor, då är han mycket lättare att träffa.
- Hazela

 

Titta inte på mig, jag är inte där.
- Faradan

 

Dig är det väl ingen som lyssnar på, du är ju bara en simpel riddare. Jag är ju faktiskt baronessa!
- Hazela

 

Vi ska ut på stan och du ska köpa saker till mig
- Gerreg till Brand

 

Markus: Kan jag få Consaber-boken?
Emil:
Kan jag få färdighetsboken?
Linn:
Kan jag få en ny färdighet?

 

Det är ju en snäll katt. Jag ska få henne att bita Jaron i pungen.
- Hazela

 

Jag går dit jag tror att det finns ett alkemiställe, och eftersom jag är man så frågar jag inte om vägen.
- Faradan

 

Det är ju hennes nåd Nanbaton och inget våp vi kan råna!
- Ungmar

 

Jag är från Nanbaton, jag vet hur det uttalas. Men jag säger det med en tokonsk dialekt.
- Faradan

 

Brand: Kan man gå runt där?
Faradan:
Ja, eller också kan man stå i tornet och skjuta dem.
Brand:
Ja, men hur manligt är det?

 

Petter: Tja, det är troligt att han skulle vinna
Emil:
Helt omöjligt – vi fuskar!

 

SL: ja, varför gjorde ni det egentligen?
Markus:
Tja, det var ju ett tag sedan vi dödade något….

 

De är lite tveksamma till dig, din stil, och ditt utseende och hur du luktar och sådär
- SL till Faradan

 

Markus: Jag tar honom hårt och kraftfullt…
Linn:
…bakifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0