En utmaning - dag 1

Jag har för ovanlighetens skull bestämt mig för att försöka mig på en fotoutmaning. Den här känns lagom krävande: ta ett foto om dagen i en vecka och skriv om det. Först ut blir det här:



Så här kul har vi haft det på jobbet i helgen, och idag. Jag jobbar i en Ica-butik, för er som inte visste det.

Det började i lördags kväll, då jag fick ett samtal: "Hej, du måste komma upp och hjälpa till, kylarna är sönder!"

Det visade sig att en kund hört en av kompressorerna stå och slå på baksidan vid parkeringen och kommit in och sagt till. Lillebror (som också jobbar där) gick ut och tittade och då lade kompressorn av helt. En temperturmätning visade att det var kallt i kylarna, men i tre av dem var det inte så kallt som det borde vara. Så jag och en kille till fick göra en insats och gå upp och tömma dem. Det tog nästan 1 ½ timme.

Vi fick sedan besked om att en tekniker skulle komma ut på söndagen, och på söndag förmiddag var han där, men konstaterade att han inte kunde göra mer än beställa reservdelar, och kommer nog på tisdag. Så all vår försäljning av smör, sill, bacon, yoghurtbägare, färskpasta och "rullmat (bruna bönor och risgröt, t.ex) har skett nästan över disk. Väldigt spännande.

Jag blev inkallad som extrahjälp idag för att de skulle ha ett par händer till som kunde springa och leta i lagerkylarna. För givetvis har vi inte så pass mycket plats att vi kan smidigt sätta in allting på hyllor där, utan alla varorna står nu i tråg på rullvagnar, så man får leta när man ska ha tag i något.

Men det är tur i oturen, det var folk i butiken när det hände, så vi kunde plocka undan varorna. Det hade varit värre om det upptäckts söndag morgon, då hade allt antagligen fått slängas, vilket hade kostat oss tusentals kronor, som när långfrysen blev saboterad i januari. Det här verkar dock inte vara sabbotage, utan "bara" dåliga kylar.

Jaja, imorgon ska jag roa mig i Lund hela dagen, så då får de klara sig utan mig. Det blir svårt. Jag är oumbärlig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Aj då, men som du säger, tur i oturen att det upptäcktes i tid!

2011-12-12 @ 19:40:26
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Månhäxan

Ja, det är pest när saker och ting inte funkar som de ska...:( Hoppas det löser sig snart.

Sv: Ah, då har jag lärt mig något idag också...:) Ja du, övervinner vänskapen allt???...Tror faktiskt inte det...

Ha det gott!

2011-12-12 @ 20:38:31
URL: http://themoonwitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0