Tjingeling

Jag kom liksom lite av mig med bloggandet ett tag. Men nu har jag en ny dator att leka med, återstår bara att flytta över alla filer till den från externhårddisken. Det kommer att ta sin lilla tid.

Så, vad har jag då pysslat med? För det första så har jag jobbat med min uppsats, och med min bok. Jag har kunnat göra en hel del av det utan datorn (fast jag har faktiskt haft datorn i nästan tre veckor nu, jag har bara inte kommit mig för att blogga från den. Jag är en rutinmänniska i många avseenden och om något försvinner från min dagliga rutin tar det tid att arbeta in det igen). Läsa forskningsmaterial och romanerna som ska analyseras till exempel. Och läsa igenom saker jag redan skrivit och omarbeta det, till exempel.

Sen har jag haft bästaste Petter på besök i ett par dagar. Vi har spelat rollspel och påbörjat försöket att knyta ihop hela kampanjen. Idag är jag sjukt peppad på att skriva på min bok, men eftersom min kära handledare vill se lite material imorgon får jag göra det sedan när jag varit duktig och gjort det jag ska. Bleh. Morot och piska, det är underskattat som motivationsmedel, faktiskt.

Jaja, c'est la vie. Eftersom jag fortfarande är sjukt opepp på att skriva uppsats tänkte jag ge er novembers lässkörd istället. I nästa inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0