It's been a while...

Ja, det var ett tag sedan. Ett alldeles för långt tag sedan. Jag har varit upptagen med uppsatsskrivning (klar och inlämnad!) och annat skoljonn jag fått ta tag i som blivit liggande till förmån för uppsatsen. Nu är jag nere i stugan och ägnar en helg tillsammans med pojkvän och helt utan skolböcker. Inte helt fel.

Jag har rensat jordgubbar och dragit upp alla gamla vissna plantor från förra året, så nu är det bara att plantera nytt! Promenader i det underbara vårvädret har det också blivit, och igår var vi en vända och tittade på gallerier. Det var konst av varierande utseende, kan jag säga.

Det första stället vi var på ville inte öppna, det andra hade fina glasskålar. Det trejde hade väldigt konstiga tavlor. Hon sade att det fanns en historia bakom dem, men ärligt talat såg det mest ut som bläckplumpar i olika färger. Det fjärde stället var nästan likadant, fast bläckplumparna var tuschstreck istället. Ställe nummer fem var bättre. Det var blommor, fast lite abstrakta sådana, ungefär som om man gör fläckar med utspädd vattenfärg. Det låter kanske inte så fint, men det var det. Det fanns fina tvistbroderier också. Jag gillar broderier, men det vet ni ju redan.

Så var vi på ett ställe där det luktade jättemycket cigarettrök inne i galleriet (usch!) men tavlorna var fina. Geometriska figurer i glada färger, och så fanns där snidade trätuppar. Jättefina!

Jag har tagit en del bilder också, både denna helgen och förra helgen. Jag hade tänkt att ladda upp dem, men min dator uppdaterar sig och arbetar, så det tar för lång tid för den att göra det också. Ni får ha det till godo en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar Jasså, hihi, jag älskar ruccola, men det får inte vara för mycket och sedan har jag noterat att ekologisk smakar bättre... ^^

2011-05-01 @ 20:33:22
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: det blev helsingborg =)

2011-05-02 @ 17:40:37
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Mella

Kul att se att du skriver igen, dina blogginlägg har varit saknade!

2011-05-02 @ 19:25:31
Postat av: linda - drawings, clothes, pictures

sv: hahaha jag säljer fisk i en fiskdisk utanför en mataffär en gång i veckan ungefär :)

2011-05-03 @ 19:59:06
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: jenny

fin blogg:)

2011-05-04 @ 22:05:56
URL: http://jennywiklund.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Vad härligt det låtet, förutom cigarettröken då...



Ha en bra helg söta du

Kram Lilitha

2011-05-06 @ 11:49:17
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0