Språk och rubriker

Läste just en kul annons på Tradera: "Oanvänt virkgarn säljes". Alltså, det känns som en lite onödig rubrik. För vem  köper använt virkgarn? Eller, är det sådant som man ångrat att man virkat, repat upp och återanvänder?

...kanske hade "överblivet" varit en bättre rubrik?

Och när jag nu ändå är igång, häromdagen i Skånskan, läste jag jag en notis med rubriken "villatjuv i farten". Alltså, det är skickligt att lyckas stjäla en villa! Jag undrar hur han gjorde när han skulle köra iväg med den. Eller bara bestämde han att det var hans villa nu och lät den stå kvar?

...eller var det kanske så att det skulle stå inbrottstjuv?

Kommentarer
Postat av: Thomas

Visst, men "användt"? Använt? :)

2011-10-27 @ 12:15:15
Postat av: Linn

Jaja, så jag slant lite på knappen när jag skrev, d och t ligger för nära varandra.

2011-10-28 @ 23:33:39
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0