...och så var det slut

När jag i början av juni lyssnat så långt på Om jag kunde drömma så att blivit fångad i berättelsen bestämde jag mig för att Twilight-serien skulle bli mitt sommarprojekt. Jag lyssnade när jag sysslade med mitt trädgårdsmästarjobb, när jag satt i bilen på väg till och från lajv, på flygplanet till Prag och Liverpool och de senaste veckorna på bussen/bilen till och från Lund.

I går lyssnade jag klart på Så länge vi båda andas. Jag antar att det betyder att det officiellt är höst nu. Det känns lite vemodigt att det är slut. Fast... jag har ju tre filmer kvar att se, och alla fyra böckerna står på min bokhylla och väntar på att bli lästa, för jag har ju trots allt bara lyssnat på dem. Och jag blir så otroligt kreativ av dem (det var det här med fiktiva förälskelser som jag skrev om i juni). Jag får en sådan lust att skapa egna saker. Inte nödvändigtvis med utgångspunkt i Meyers böcker, men jag blir inspirerad till att skriva på min egen bok. Sjukt inspirerad. Dessutom tror jag att löst mitt kapitel sex-problem (halva kapitlet är jättebra, men första halvan är skit). Det slog mig i bilen på väg från Lund igår.

Flera personer har tjatat om hur bra Så länge vi båda andas är (och för övrigt tycker jag att böckernas svenska titlar är mycket mer poetiska än de engelska), och att de varit avundsjuka på mig för att jag har den att se fram emot. Så här, efteråt, tycker jag fortfarande att den första boken är klart bäst. Mitten-delen av den sista boken gjorde mig faktisk lite besviken. Jag tyckte att det blev lite too much (mer än så säger jag inte, jag vill inte spoila), och jag hade tänkt att ge den en fyra i betyg. Men igår, i bilen, när jag lyssnade på den sista biten ändrade jag mig. För en bok som ger mig tårar i ögonen när jag kör bil kan inte få annat än en femma. Så enkelt är det.

Men allt det här lämnar ju förstås en fråga obesvarad: vad ska jag läsa nu?


Kommentarer
Postat av: Neha

Tack snälla du:)

2011-09-16 @ 14:31:34
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Jag köpte svart livsmedelsfärg på panduro. Jag har inte kollat upp det men det finns säkert på olika webbutiker som kakburken.se oxå =)

2011-09-16 @ 14:52:08
URL: http://mariascupcakes.blogg.se/
Postat av: kurdilele <3

twilight är grym:D

2011-09-16 @ 17:38:46
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Mella

Ja, jag funderar på samma sak, vad kommer efter Twilight-serien?

2011-09-16 @ 19:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0