Läsutmaning 2012

Goodreads kan man delta i en läsutmaning för 2012 genom att skriva hur många böcker man ska (försöka) läsa under året. Eftersom jag inte har någon som helst aning om hur många böcker jag läser på ett år, inte har lust att räkna efter och läser allt från tunna barnböcker till tjocka, episkt långa romaner så bestämde jag mig för att inte delta i den utmaningen, utan att skapa en egen. Min läsutmaning för 2012 blir att försöka avsluta vissa serier jag har påbörjade. Jag har många serier påbörjade, och lär påbörja en drös till under det här året, och de jag tänker att jag skulle läsa ur är:

  • Sagan om gudagåvorna - Gull Åkerblom (2/4 böcker)
  • House of Night - P. C. Cast & Kristin Cast  (2/8 böcker)
  • Ardrmore-trilogin - Nora Roberts (2/3)
  • Mumindalen - Tove Jansson (8/9)
  • Sagan om Valhalla - Johanne Hildebrandt (2/3)
  • Arn - Jan Guillou (1/4)
  • De dödas rike - Sofia Bergting (4/6)
  • Vattenmelonen - Marian Keyes (2/4)
  • Charmed - Constance M. Burge (1/5)
  • Goddess of Partholon - P. C. Cast (1/3)
  • Sookie Stackhouse - Charlaine Harris (0/12)

Sookie Stackhouse blir den sanna utmaningen, eftersom det är ganska många böcker, och jag har inte påbörjat den första än.

Nu är jag nyfiken. Vad är era läsutmaningar för det här året?


Kommentarer
Postat av: Gia

Jag har länge gått och tänkt att jag skulle avsluta serier jag med (Karen Marie Monings serie Fever tog jag tag i). Men jag insåg att jag aldrig skulle klara en utmaning om att läsa klart alla påbörjade serier. Jag läser vad jag känner för och längre serier behöver jag oftast ta en paus från för att inte tröttna och då blir jag nyfiken på andra serier som jag påbörjar så listan på serier jag läser blir hela tiden all längre. Och det släpps också böcker från favoritserier och favoritförfattare som jag inte kan skjuta upp läsningen av då blir påbörjade serier avbrutna av den anledningen istället. Jag är ofokuserad helt enkelt :P



Sookie stackhouse borde inte vara så svårt för dig att klara trots antalet böcker, de är korta och lättlästa :)

2012-03-10 @ 11:02:43
Postat av: Linn

Gia: hehe, jag känner igen det där lite grann. Det är en av anledningarna till att jag inte har med WoT på listan. Jag tycker böckerna är jättebra, men när jag läst två (på svenska) behöver jag en paus. Flera av mina påbörjade serier började jag läsa för länge sedan (Ardmore, t.ex.) och jag vill egentligen läsa klart dem, och det här är en sporre till mig själv att göra det =).

2012-03-10 @ 16:37:43
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0