Post Åre 2012

I lördags (förrförra veckan) tog vi tåget norrut till årets Åre-vecka. I morse anlände vi till Lund halv sju, därefter körde vi hem kusin Skrutt (och agerade levande väckarklocka åt hennes föräldrar) och sedan fortsatte vi hem på riktigt. Jag han både packa upp allting och duscha innan det var dags att åka tillbaka in till Lund igen för föreläsning i Litterär stilistik. Tillbaka hem, blev sugen på att spela RollerCoaser Tycoon, men kunde varken få ettan eller trean att fungera på datorn (snyftsnyftsnyft). Satt och tittade på lite YouTube-klipp med The Sims istället. Blev sugen på  att spela. Satte in kvällsmaten i ugnen. Konstaterade att jag är för trött för att spela. Tänker titta på Raymond istället i typ 1½ timme. Då är det okej att gå och lägga sig. Det är ju trots allt inte var dag man är uppe och har ätit frukost innan halv sju på morgonen.

Åre då. Det regnade fyra av åtta dagar. Men det går jättebra att åka skidor ändå. Lösning: ta med torra vantar i fickorna och sluta gnäll. Och jag har starkt börjat överväga att köpa ett par All Mountain-skidor, med lite mindre carv, lite mer bredd och lite tiprocker (googla, jag är för trött för att förklara).

Nämnde jag förresten att jag åkt tåg hela natten? Men det är värt det, det är alltid värt det. Jag älskar att åka skidor. Ibland tror jag att jag är född i fel landskap. Det finns för lite fjäll i Skåne, helt enkelt. Nu ska jag äta, och sedan ska jag sova. Det förtjänar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0