Nollning 2007, dag 7

Ojojoj! Det här har, utan tvekan, varit den intressantaste dagen under alla de tre nollningar jag varit med på. En väldigt händelserik dag, så det är egentligen ofattbart att det bara har varit en dag. Den har varit lång och intensiv och händelserik. Lika bra att ta det från början.

Jag kom till botplatsen och nollorna hälsade i vanlig ordning. Sedan började straffmästare De Vil skälla ut dem för att de betett sig dåligt på nollepuben (i vanlig ordning, det blir alltid något sådant efter första nollepuben) och sedan fick de skäll för att de snott Sveps flagga utan nollemarkering på sig. Inte bra. Det ogiltigförklarades och vår stab pratade med Sveps stab. Hur de löste det med flaggan vet jag inte, men jag tror att Svep fick tillbaka den.

Sedan var det i vilket fall som dags att tåga till Amfi. Eftersom det var välkomstmässa på Kåren och några av de största programen uppträtt dagen innan var det lite folk där, för de var på Kåren istället.

När vi kom dit upptäckte jag nästan direkt att något inte var som det skulle. U-Säk var inte där (de brukar gå och patrullera runt Amfi) och överkursarnas stolar var tomma. Vi gick och satte oss på vår vanliga plats och väntade på att resten skulle komma.

Efter ungefär tio minuter kom en av överkursarna fram till oss och berättade att de hade blivit diskade av överstaben. De hade kommit på dem med att dricka punsch tillsammans med sina nollor, och eftersom Kårstyrelsen (The mouth of Sauron kallar vi dem ibland) och överstaben bestämt att nollorna enbart fick dricka sin lättölsbot med undantag för nollepuben, och eftersom det inte var tillåtet för någon inblandad i nollningen att dricka sprit överhuvudtaget (vilket är två helt nya regler, som ingen brytt sig om att informera några överkursare om - varken U:arnas eller Lärarnas) tillskillnad från tidigare år då det enbart var sagt att folk i overall inte fick dricka, så diskades överkursarna som domare och den rollen gick över till maskot-kycklingarna istället. Pinsamt överstaben?

Detta spred snabbt mellan programen på Amfi och när överstaben kom in hälsade typ tre program på dem. Alla andra satt knäpptysta. I vanliga fall brukar alla hälsa på överstaben. När sedan U:s överkursare kom in ställde sig större delen av amfi upp och jublade för dem för att visa sitt stöd och visa vad de tyckte om Kårens ytterliggare inskränkning i Nollningen (de måste ju seriöst förstå att om de fortsätter ta vanvettiga beslut som dessa i samband med nollningen kommer ingen att vilja arrangera den nästa år, men det är väl det de vill? De gillar inte överkursare, har vi märkt och de gillar inte U:arna heller. Som sagt - Saurons språkrör. Att de sedan har svarta dörrar och Saurons öga som logga gör symboliken skrämmande *himlar med ögonen*).

I alla fall, överkursarna tog sina stolar och satte sig på andra sidan Amfi och spexen kunde börja. Först ut var EKP som gjorde en egen version av Bumbibjörnarna, sedan kom AP som dansade ballongdansen, SUP som visade upp SpyBar i Halmstad, Språk som gjorde en dans till låten Lurifix (om inte U:arna gnällde för att Språk snott "deras" låt borde inte Bygg ha gjort det igår heller. Lurifix sjöngs nämligen mycket av U:arna när Emil var nolla) och Info som berättade en historia om en kyckling. Det påminde starkt om Lejonkungen och det var ganska kul. Personligen tycker jag att deras spex skulle vinna.

Maskin spexade också, och deras spex gick, som vanligt, ut på att skymfa U. De sjön "En U:are, en U:are, det finns ju ingen fulare två gånger. Sedan blev det knäpptyst på Amfi. Tillslut började det gå upp för folk att det där var Maskins hela spex. Bland Lärarna började det mumla lite och innan någon hann göra något annat skrek Lärarna PINSAMT! så att det hördes klart och tydligt över hela Amfi. Detta ledde till jubel från U:arna.

Sist ut var MFP som i vanlig ordning hade klätt ut killarna till tjejer och lät dem porra sig lite. Inte speciellt orginelt eller roligt, men de vann. Tyvärr finns de inte med på min kamera, för batteriet dog och jag fick inte laddat det förrens till Melodifestivalen.

Efter Amfi gjorde Markus följe med mig en bit. Vi såg U-Säks bil stå parkerad och eftersom jag för en gångs skull hade både papper och penna på mig kunde jag inte låta bli att skriva ett meddelande till U-Säk, som jag satte fast i vindrutetorkarna. Jag skrev någonting i stil med att jag tyckte synd om deras överkursare, att de hade vårt stöd och att det var pinsamt att de hade en bygg-grå bil när vi hade en fin U-Gul, för om man inte kan få den bästa färgen får man ta det näst bästa (och om Emil inte ser det som ett offentligt erkännande för att jag gillar U-Gult, så får det vara, och ja, det där är internt :P) och sedan upplyste jag dem om att jag hade tagit bilder på dem och var de kunde hitta dem.

Några timmar senare försökte en U-nolla utan markerin sno Ior från oss. Detta är som sagt inte tillåtet, och U:are får inte helelr stjäla saker, för det är under deras värdighet. Deras stab, U-Säk och alla nollorna kom sedan till Lärarna för att be om ursäkt med en fin dikt där de tackade för brevet och sa att de tyckte om oss. Sedan var det någon, jag vet inte vem, som började sjunga U ÄLSKAR LÄRARNA! varvid alla glada Lärare svarade LÄRARNA ÄLSKAR U! och med tanke på allting annat som hänt mellan Lärarna och U under dagen så kunde det bara gå åt ett håll. När det var dags att gå in på Melodifestivalen sedan sjöng Lärarna och U till varandra. Inget av de andra programen vet varför U och Lärarna har bildat en allians, ingen förstår det, men de tyckte nog att det var bättre när Lärarna och U inte gillade varandra, för nu har skolans två mäktigaste program gått samman :P

På Melodifestivalen sedan bleb det uppenbart för alla som inte fattade det utanför att Lärarna och U hade fattat tycke för varandra. Inte minst eftersom MKV:s straffmästare poängterade det.

Lärarna gjorde riktigt, riktigt bra ifrån sig på Melodifestivalen, men så var de också flest och kunde sin låt bäst. För U:arna gick det mindre bra. De skrek mer än de sjöng, och även om deras låt var lite fyndig (U rocks hallelulja) fick de ett U i betyg av MKV:s straffmästare. Han frågade vad Lärarna tyckte om det, och det ångrade han nog, för det tog honom fem minuter att få tyst på Lärarna och U efteråt :P

Det hela avslutade med att MKV:s tvåor visade upp sin version av En rosa helikopter i vanlig ordning (den är fortfarande lika rolig) och sedan utnämndes SUP till vinnare. De hade en bra låt och de fjäskade bäst.

Tillbaka på botplatsen sedan höll Sergant Zaldi och Straffmästare De Vil ett litet tal, som jag tänker återge i dess korthet:

"Ikväll var ni riktigt duktiga, nollor. Så duktiga att vi vann Melodifestivalen i år också. Det är så det går till när man vinner, man bestämmer bara att man vunnit och så har man gjort det. Det var så det gick till när Lärarna vann allting förra året."

Och det blev en bra avslutning på en av de bästa nolledagarna någonsin.

Bilder finns på http://knyttsak.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med.. PINSAMT ÖVERSTABEN!!

2007-08-24 @ 17:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0