Jävla skitstövlar! Eller: Vem uppfann måndag?

Den här dan har, fram tills för någon timme sedan, varit en riktig skitdag. Det börjar med att jag har ungefär lika mycket tryck i huvudet som i går kväll. Jippie. Jag äter frukost, klär på mig och går ner till cykelskjulet för att ta ut cykeln och sticka till skolan. Då är det någon klantig jävel som VÄLT en cykel ovanpå min, som också vält, och lyckats ha sönder cykellampan framtill. Den går inte att laga. Tack, tack som fan.

Väl i skolan, på seminariet, inser jag följande, i kronologisk ordning:
1) Jag har med mig fel block (föreläningsanteckningar istället för det block där jag skrev uppgiften)
2) Jag har med mig fel mapp (den svarta med alla lajvpapper istället för den svarta med skolpapper)
3) Jag har missat att uppgiften blivit ändrad och har inte gjort den korrekt.
4) Vi har en extra bok som ska läsas (som inte står med i första versionen av litteraturlistan) och som jag inte har beställt.

Efter det följer basgruppsmöte och jag har nog aldrig känt mig så misslyckad som då. Det första José säger är "ja, det är ju dumt att du har missat så många basgruppsmöten, vi har haft tre utan dig." Och hur skulle jag kunna veta att det varit BG-möte, ingen har ju sagt något. José tyckte att det var min sak att ta reda på det och jag försökte försvara mig med att jag frågat Johan förra veckan och han sade att han inte visste och jag tolkade det som att de inte hade haft något alls. Jävla skitstövlar. Större delen av gruppen har mitt nummer, hur svårt hade det varit att skicka ett sms direkt efter att de bestämt tid, så att jag hade en möjlighet att komma dit? Återigen blir jag påmind om varför jag hatar - hatar - gruppuppgifter och basgruppsmöten. Jävla dumt påhitt. När jag kom hem kunde jag inte hindra tårarna från att rinna. Det tog Emil säket en halvtimme att trösta mig.

Det är bra att Emil har kommit hem i alla fall. Nu ska jag skölja ur hårfärgen ur håret och sedan ska vi gå till Petter och äta. och han hade tagit fel på tiden, han ringde vid sju och undrade var vi var, han haft maten färdig 18.30 istället för 19.30. Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, varför var du/ni inte där?

2008-04-14 @ 20:35:17
URL: http://mapga.blogg.se
Postat av: Siri

Jag kramar massor på dig i tanken!

2008-04-14 @ 21:27:04
Postat av: Linn

Maria: För att vi inte visste om att det var? :P

2008-04-15 @ 18:58:21
URL: http://knyttsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0