Rollspelscitat: Höststädning (Hazela del 2)

Citaten från förra rollspelsäventyret är sammanställda. Håll till godo :)

HÖSTSTÄDNING

STARRING
Petter - SL, Meirin (piga åt Hazela)
Markus - Faradan (husriddare åt Hazela)
Linn - Hazela (baronessa av Nanbaton)
Emil - Brand (soldat) och Kelin (magiker)
Jimmy - Estat (väpnare åt Faradan)
Hedwig - Cleo (tjuv, underhållare och trubbelmakare)

-------------------------

Meirin: Åh, så herr Faradan är tillbaka!
Markus: Vem är det?
Linn: Du, ditt pucko!

Han har fått en 40-årskris två år för tidigt och han är anklagad för förräderi. Sen har han säkert hemorrojder också. SL försöker förklara den mentala statusen hos den ?stackars? avsatta lagmannen i Nanbaton.

Linn: Brand är en slampa
Emil: Så skulle inte jag vilja uttrycka det

Ursäkta, ers nåd Brand
SL har svårt att hålla reda på vem som har titel och vem som inte har titel.

Hans ögon utstrålar inkompetens och slagfärdighet.
SL

Det är tufft med vapen! Fast Hazela behöver egentligen inget, för hon slår omkull alla med sin bländande skönhet. Linn

Linn: Ishjärta fick feber och dog.
SL: *svarar egentligen på en helt annan fråga* Ja, det funkar.

Faradan: Jag badar.
SL: Ja, vad bra. Gör det i Uria-floden, så blir vi av med dig.

Jag vet att det inte var ditt fel, men du får skiten ändå.
SL till Cleo

Magi är Daaks förbannelse, eftersom han inte kan systemet själv.
SL angstar över Eons magisystem

Jag har våld planerat i en nära framtid.
SLs oneliner. Vi fick höra det ungefär fem spelmöten i rad utan att det kom något våld.

Det är klart att tjuven ljuger
Estat är fördomsfull.

Markus: *blänger surt på SL efter ett mindre lyckat resultat* Men tack, du undergräver min auktoritet.
SL: Det är snarare dina tärningar som gör det, men visst.

Cleo: Står ni i bar överkropp när ni tränar också?
Estat: Nä, vi har på oss mantel och kalsonger.
SL: *en aning ironiskt* Jo, för mantel är ju så bra när man ska röra sig ordentligt.
Estat: Nä, men när man ska ragga damer!

Skärp er för fan! Ni kommer ju ingenstans om ni bara bjäbbar hela tiden. Ni kan ju för fan inte ens sköta en mordutredning!
SL får ett mindre utbrott när spelet inte tar riktigt den vändning han tänkt sig.

Vi är ute på fältet framför Nanbaton och leker lite. Jagar kaniner med lans och sådär.
Faradan vet hur man bäst spenderar en ledig förmiddag.

Han har självförtroende som en Baton-hingst.
Emil om Brand.

SL: Två sexor?! Det här är helt oacceptabelt! De är ju kriminella! Vad fan är dina tärningar gjorda av?
Markus: Hitlers tänder kanske?

Faradan: Vi kan inte slåss mot 30 tiraker
Estat: Klart att vi kan! Har du dåligt självförtroende eller?

Och det där kallas för att avancera bakåt, en välbeprövad thalaskisk taktik.
Faradan undervisar Estat

SL: Milisen har jakthorn med sig också.
Markus: *hör fel och blir exalterad* Va? Har de allvarligt portabla jakttorn med sig?!

Labbet måste ligga i en källare tycker jag. Effekten av explosionen blir så mycket coolare då.
SL lägger sig i planerandet av var Kelins framtida labb ska placeras.

SL:
Ni chargar framåt och skriker era hedniska gudars namn
Emil: DAAK!
Linn: CIRZA!
Markus: ALLAH AKBAR!

Hazela: *sätter sig och ber inne i kyrkan* Jag ber Daak om ursäkt och sådär.
Cleo: För vadå? Vad har du gjort?
Hazela: Jag anställde dig.

Ja, men hur bra reklam tror du det är för Nanbaton? Liksom ?Hej, jag åkte upp där och blev dödad av tiraker?. Hazela är allvarligt bekymrad över Nanbatons tirakproblem.

Linn *muttrar lite halvsurt* Jag vill byta spelgrupp
Petter: Tanken har slagit mig också ibland.
Linn: *blänger på Petter och ser riktigt förnärmad ut* Vadå? Att JAG ska byta spelgrupp?!

Jag slänger en dödande trollformel i halsen på dig.
Kelin

Jag tycker att vi ska framföra våra klagomål till fader Orvell. Vi gillar inte att Daak mobbar våra karaktärer.
Emil

Jag ska ner i Gerregs laboratorium ? klart som fan att jag ska vara full!
Kelin. Tilläggas ska också att Emils tidigare karkatär, Brand, slog sönder större delen av Gerregs laboratorium i en tidigare del av kampanjen.

Kommentarer
Postat av: Markus

tycker faktiskt jag är felciterad där..jag sa faktiskt bara Allah! Vad Admiral Ackbar har med det att göra vet jag inte, jag tror inte att Mon Calamari är muslimer. (hahahahahahahahahaha vad bra jag är)

2008-05-01 @ 12:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0