Studievägledning

Jag skulle boka tid hos studievägledarna idag. Hon jag pratade med, Helene Andersson (jag skriver upp det för att komma ihåg det tills det är dags att fylla i studieuppehållsansökan), hade tid direkt, så jag fick komma in till henne och vi pratade en massa om olika saker. Jag fick löst dels höstens problem och dels mer akuta problem som att ta alla vårens poäng. Den långsiktiga planen är att se om jag kommer in på tek.bas. och om jag gör det (vilket inte borde vara allt för svårt med tanke på vad intag låg på 2006 och 2007) ska jag skicka in ansökan om studieuppehåll. Vad som sedan händer får vi se. Hon tyckte att jag absolut skulle ge matten en chans och om jag ska bli ingenjör ska jag söka Utvecklingsingenjör eller maskiningenjör. Hon trodde det passade mig bäst och vi pratade lite om skillnaden mellan de olika utbildningarna och sådär.

En annan möjlig variant är att ta en fil.kand. examen, vilket jag är halvvägs till med all min svenska. Vad jag ska göra med den och vad jag vill bli i så fall har jag ingen aning om.

Ytterliggare en variant är att ta en dubbelexamen, till exmepel en ingenjörsexamen och en fil.kand. De tre terminerna som jag har kvar kan jag ju kombinera lite som jag vill. Som sagt - vi får se vad som händer.

Vad gäller de mer kortsiktiga planerna ska jag skita i Estetiska Lärprocesser och sikta på att få klart de kurserna jag inte fått klart än och ta den sista. Då får jag alla poäng jag behöver för att CSN inte ska börja bråka. Om jag sedan känner att jag vill fortsätta läsa lärarprogrammet måste jag bli klar med ELP också, men det är inget jag behöver bry mi på i nuläget i alla fall, vilket känns skönt för jag har utvecklat en stark allergi mot utbildningsvetenskap i allmänhet och ELP i synnerhet *himlar med ögonen*

Nåja. Jag har hunnit med att vara hos doktorn idag också. Jag fick inte samma doktor som jag haft innan, vilket är bra för jag tycker inte om honom. Det är så svårt att förstå vad han säger. I alla fall, han tittade på mina öron och han tittade i mina öron och han blåste i dem och sådär. Han hittade inget fel på mina öron, utan såg bara att slemhinnan var en aning svullen. Jag talade om att sist jag hade känt så hade jag slem som stod i bihålorna, och han höll med om att det kunde vara en trolig orsak, eftersom jag inte har ont eller har någon hörselnedsättning eller feber. Så jag fick utskrivet Rinexin och kortisonnässprej som jag ska ta och om det inte blivit bättre på en vecka, vilket han hade svårt att tro att det inte skulle bli, så skulle jag höra av mig igen.

Saker och ting börjar vända. Skönt. Just nu sitter jag hemma hos Petter och väntar på att mina ägg ska koka klart och sedan ska jag äta upp dem. Mums. Jag gillar ägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0