The end of an era

Vi avslutade äventyret i Nanbaton igår. Komplotten fick delvis sin lösning och det var ungefär så som jag hade trott, fast ändå inte. Delar av det var vad jag hade trott, delar av det var det inte.

Det kommer att dröja ganska länge innan vi spelar i Nanbaton igen. Först ska jag spelleda ett kortare äventyr i Trudvang, sedan ska Emil eller Markus få göra ett försök att spelleda. Därefter kanske vi spelar i Nanbaton igen, eller också kommer mit Eon-äventyr att släppas loss. Vi får se vad som händer när vi kommer så långt.

Sessionen igår var i alla fall den bästa på mycket länge. Hazela fick äntligen en chans att vålda lite mot Jaron (jävla Jaron :P) och hon fick reda på vem det var som låg bakom morden på hennes föräldrar och mordförsöken på henne själv och varför Nanbaton blivit en bricka i spelet. Mysteriet med demonbjörnen och spökena på slottet har dock inte fått sin lösning än. Jag har mina misstankar, i synnerhet vad det gäller spökena, men jag tänker låta det förbli osagt ett tag till.

Det känns bra att ta en paus från den här kampanjen nu, men jag längtar tills vi kommer tillbaka dit igen. Slutet är bara början på någonting nytt.

Tack Petter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0