Inspirerande VFU

Har varit på första VFU-dagen idag. Jag ska vara på Klaragymnasiet. De har enbart IV-programmet, och dessutom ett specialspår för elever med diagnostiserad asperger. Det var en ganska intressant dag. Inspirerande helt klart, men jag vet också att det inte är något jag skulle vilja jobba med i framtiden. Det är inte riktigt min grej, jag skulle inte ha tålamod.

VFU-läraren påminner utseendemässigt en del om Dolores Umbridge (fast med mindre glammigt hår) men det är också den enda likheten de har. Mainica är jättetrevlig och visade sig dessutom ha en hel del koll på datorspel, rollspel och Sverok. Coolt :P
Det kommer att bli fem intressanta dagar, no doubt about that.

Emil är helt underbar, han pumpade däcken i min cykel innan han åkte till jobbet i morse, så jag kunde faktiskt cykla till Klaragymnasiet. Det tog kortare tid än jag trodde att det skulle göra, trots att jag cyklade fel :P Dock var det ett helvete att cykla hem, för det började storma lite lagom då. Regn och blåst hela vägen >_<

När jag sedan kom hem lyckades jag sova bort två timmar framför tv:n efter att jag hade ätit. Det var kanske lite dumt, men jag behövde det för jag har sovit ganska dåligt den sista tiden. I natt sov jag dock bättre kanske berodde det på påsen med rosmarin jag lade i örngottet? Imorgon tror jag att jag ska försöka mig på att rena lägenheten (det är ju trots allt Imbolc :) ).

Nu ska jag försöka ta mig an uppgiften i metaspråk som ska in på seminariet imorgon. Jag säger som Jocke: det är bra att ha ett par dagar extra på sig, för då går det att skjuta upp saker och ting :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0