Minikonvent

Den här helgen arrangerar HUG ett minikonvent. Tyvärr blev det inte riktigt så bra som jag hoppades. Det var inte så mycket folk som dök upp som väntat, och femkampen hade alldeles för många strategi-spel. Jimmy från Mantikora var där och sålde spel, och det var iofs väldigt trevligt. Jag köpte på mig Helt Genial och Serpentina.

Fem-kampen ja. Vi spelade som sagt för många strategi-spel, och jag tror misstaget var att låta Ölme mer eller mindre ensam sätta ihop spellistan. Ölme har en stark misstro mot spel där det finns ett slumpmoment, så det fanns inte ett enda sådant spel med, tyvärr. Jag tycker däremot de är ruskigt roliga, det blir lite spänning i dem. Men, men. Jag har fått en överdos av brädspel för ett tag, tror jag. Åtminstone strategispel.

Nu ska jag blåsa min dator och hoppas att jag kan bli av med viruseländet. Fungerar inte det här blir jag ledsen. Anyway, jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att installera om allting (dagens projekt) så vi får se när jag kommer online igen.

Ikväll är det dessutom rollspel, tjoho! (och jag hoppas att det blir bättre än förra spelmötet, för det var väldigt förutsägbart och nästan tråkigt).

Kommentarer
Postat av: t00b

Där ser man, man lär sig något nytt varje dag ;) Men det var skönt för halsen iaf :)

2008-10-26 @ 17:37:05
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0