Negerbollar ftw!

Förresten, det jag bakade igår heter nergebollar! Chokladbollar är sådana där med vitt skum innuti. Och man får säga negerbollar. Eller också får man inte säga finska pinnar (vad låter det som?!), vit pepparkaka eller prinsesstårta heller. För att inte tala om gul lök. rödlök och vitt lök. (Stackars kineser och indianer, de måste känna sig jättediskriminerade hela tiden!) Och sedan har vi rött kött och vitt kött....för att inte tala om vinerna man dricker till! Har ni tänkt på att det är "ofint" att dricka vitt vin till rött kött och rött vin till vitt kött? Här ska man minsann inte blanda färgerna neeejdå! Och bara en sån sak som termen "småbröd". Bör jag som kortväxt känna mig diskriminerad av det?

Jeez! Jag har inte träffat på en enda neger som känt sig kränkt av att jag äter negerbollar, och tills jag träffat på åtminstone fem negrer som tar illa vid tänker jag fortsätta att baka negerbollar. Och det är viktigt att det är negrer, för om en arab eller en asiat sa så skulle jag inte ta den på allvar.


Kommentarer
Postat av: Jasmina (Jasse)

Sv; Har skrivit vad boken heter i min blogg, under rubriken "Förstasidan".



Kram.

2009-04-28 @ 07:04:52
URL: http://icebeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0