Nollning 2009: Dag 5

Våra vanliga U-Säkare var tillbaka i morse. Eller ja, förmiddags, för vi samlades inte förrän halv elva. Klockan elva sedan var det dags för inskrivning, så nu är jag officiellt U:are, eftersom jag är programregistrerad. Vi blev bjudna på lunch och fick träffa vår studierektor, några av de lärare vi ska ha, och sedan fick vi träffa en gammal student, Emil Birgersson, som pratade om sitt ex-jobb, elsportbilen. Jag har hört en del om den innan och tyckte först att det var lite överreklamerat, men sedan när han berättade om den och hur de hade börjat och hur stor den har blivit idag blev jag faktiskt imponerad. Givetvis hade han den parkerad utanför och vi fick se den in action.

Nu har vi en liten paus och jag har fått en sovkompis. En ny tjej dök upp idag och hade ingenstans att sova, så jag var vänlig nog att låna ut vår bäddsoffa. Vi sitter just nu och gör ingenting och väntar på att det ska gå en timme till, sedan ska vi träffas på vår botplats ännu en gång. Vi ska tydligen ha med bilar. Jag har inte en aning om vad vi ska göra, jag är väldigt nyfiken :P


Bossen. Eller, som han egentligen heter, Leif Nordin. Studierektor för Utvecklingsingenjörsprogrammet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0