TS2: Arbetsliv

Jag köpte den expansionen häromdagen (förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till...) och testade den för första gången idag. I grund och botten går det ut på att simmarna kan starta ett företag och sälja saker, fast det var betydligt klurigare än jag trodde. Jag har lyckats få en av mina simmar (Irja Silversparre) att köpa ett företag i Blå Lagunen och göra fina blommor. Jag fattar att jag kan köpa saker som Irja sedan kan prissätta och sälja, men jag fattar inte riktigt hur det går till att sälja saker man själv tillverkar, förutom när man markerar dem och väljer "sälj", precis som vanligt, och hur kul är det? Vitsen är väl att kunderna ska kunna köpa det man tillverkar, eller? Hur gör man för att få dem att göra det? Knepiga datorspel. TS är mer komplicerat än man kan ana ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0