Motivation

Åh, jag blev så inspirerad till att skriva det sista delkaptitlet på det andra äventyret av Hazelas historia. Problemet är att det skönlitterära verk jag hittils påbörjat inte nått längre än till det allra första kapitlet. Hazela har precis fått ett brev av Larok och läst det.

Jag vill ju skriva om slutet, den spännande scen där Hazela får veta hur allting hänger ihop. Eller ja, inte allting, men det mesta. Problemet är att det är väldigt, väldigt långt dit från den plats i berättelsen där jag skriftmässigt befinner mig just nu. Hazela har inte ens återvänt till Nanbaton än. Varken Cleo eller Estat har dykt upp och börjat ställa till trubbel. Rakin Ishjärta är det ingen i Hazelas följe som ens känner till, Jaron har inte skrivit något brev och Stir har inte blivit mördad.

Det här säger er givetvis inte så mycket, men jag är väldigt, väldigt motiverad just nu till att skriva just det där slutet. Det som kan bli det sista kapitlet i den andra boken om Hazela. Jag är just nu bara på första kapitlet i första boken. Det finns bara ett bra sätt att ta sig till det sista kapitlet i andra boken, och det är att skriva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0