Massor med tyg!

Jag ägnar eftermiddagen/kvällen åt att tvätta mängder med tyg. 12 meter för att vara exakt. Rött, grönt och grått. Det ska bli fina kläder av det så småningom, men först måste det förtvättas så att det inte ska krympa och fälla sedan. Det röda kommer iofs säker att fälla ändå, rött tyg har en tendens att göra sånt.

När jag tog fram symaskinen innan idag för att zickzacka tyget insåg jag att det satt brun undertråd i den. Det betyder att det senaste jag sydde på min maskin var Petters byxor till KiR förra året. Det är alltså nästan ett år sedan jag använde min symaskin sist. Det är lite dåligt. Tänkte jag skulle passa på att laga ett örongott och lägga upp ett par byxor också när jag nu ändå har den framme :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0