Jack the Ripper

För er som missat det spelas Halmstadspexet just nu på Halmstad Teater (har ni missat tycker jag att ni ska se det nästa vecka!) och i år handlar det om Jack the Ripper. Jag måste säga att årets spex var bra. Riktigt, riktigt bra. Det är i en helt annan liga än förra årets spex (som nog är ett av de sämsta någonsin). Frågan är om det kanske inte slår Gustav III (som gjordes 2006). Koreografin var dock lite...enformig. Det ska dock mycket till för att slå koreografin från På spaning i stan (2007), fast i det fallet är jag kanske lite partisk. Jag lyckades för övrigt få tag på DVD:n till "På spaning i stan" (av någon anledning får jag inte texten kursiverad här?!) och det var den sista DVD:n av det spexet, hah!

Jag får se om jag orkar mig på att skriva en ordentlig recension senare.

Kommentarer
Postat av: dakka

mje, jag tyckte det här var det sämsta spexet jag någonsin sett, men så var min kväll lite skum oxå. slutet var iaf helt värdelöst. snacka om antiklimax och hopkört på två minuter. kunde de inte kört något stort avslutningsnummer? och vad var grejen med att inte utnyttja alla skådisarna till max? det var ju massor av gånger som de bara stod med på scenen och dansade i låtarna. regel nummer ett i spex: står man på scen under en sång så sjunger man. men som sagt: skum kväll, så...

2009-05-09 @ 15:37:23
URL: http://dakka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0